Scheda
Torna indietro | |
Titolo | Botanical education in the Horto medicinale of Padua in the sixteenth century: perhaps the earliest example of teaching in a botanic garden. |
---|---|
Titolo | Botanical education in the Horto medicinale of Padua in the sixteenth century: perhaps the earliest example of teaching in a botanic garden. |
Autore | Cappelletti, Elsa M.; Cassina, Giancarlo; Ubrizsy Savoia, Andrea |
Autori | () |
Curatore o Coordinatore | Università degli studi |
Informazione Bibliografica / Fonte | p. 135-136 in Hobson, Christopher (a cura di); Willison, Julia (a cura di). Teaching for the 21st century : botanic garden education for a new millennium : proceedings of the 3rd International congress on education in botanic gardens : held at the Brooklyn botanic garden, New York City, USA on September 7-11, 1996. New York City : Botanic gardens conservation international, 2001. 136 p. |
Lingua / Fonte | ENG |
Editore | New York City : Botanic gardens conservation international |
Tipo Documento | book article |
Anno di Pubblicazione | 2001 |
Convegno/Conferenza | International congress on education in botanic gardens <3. ; 1996 ; New York City> |
Abstract in Lingua Inglese | The Padua Botanic Garden, over 450 years old, is regarded as the oldest botanic garden which has survived in the same location with an almost unchanged ground-plan and has kept its original role of research and university teaching. It must also be stressed that shortly after its foundation the Garden became an important centre of study, where the experimental method was applied to both research and teaching. Besides giving full information on the living collections existing in the Padua Garden in the sixteenth century, as recently pointed out by Ubrizsy Savoia (1995), the completed manuscript garden plans are perhaps the earliest evidence of the teaching methods used in a botanic garden. |
Abstract in Lingua Italiana | L'Orto Botanico di Padova, di oltre 450 anni d'età, è considerato il più antico giardino botanico che è sopravvissuto nella stessa posizione con una struttura quasi invariata e ha mantenuto il suo ruolo originale di ricerca e di insegnamento universitario. Va inoltre sottolineato che subito dopo la sua fondazione, il Giardino è diventato un importante centro di studio, in cui il metodo sperimentale è stato applicato ad entrambe le attività di ricerca e di insegnamento. Oltre a fornire tutte le informazioni sulle condizioni di vita delle collezioni esistenti nel giardino di Padova nel XVI secolo, come ha rilevato di recente Ubrizsy Savoia (1995), i piani manoscritti completi del giardino sono forse la prima prova dei metodi didattici utilizzati in un giardino botanico. |
ISBN | 0953914119 |
Dafne Access Number | dafne:1073327137 |
Collocazione | BOB870 10e |
Non ci sono Full Text locali.